ביהמ"ש קבע: אסור לקיים תפילה ציבורית בהפרדה בת"א

    ישראל רובין 1 Comment on ביהמ"ש קבע: אסור לקיים תפילה ציבורית בהפרדה בת"א

    שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלה היום את טענות עיריית תל אביב, וקבעה כי לא יתקיימו תפילות בהפרדה ברחוב דיזנגוף במהלך יום כיפור. לדבריה: "איני סבורה שעלה בידי העותרים להראות כי מצוות התפילה תפגע"

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום את טענות עיריית תל אביב, וקבע כי לא יתקיימו תפילות בהפרדה ברחוב דיזנגוף במהלך יום כיפור, בכך השופטת הדס עובדיה דחתה את עתירת פורום "חירות וכבוד האדם בישראל" וקבעה כי לא תתקיים הפרדה מגדרית במהלך תפילות כל נדרי ונעילה ברחוב.

    בפסק הדין כתבה השופטת: "לא מצאתי ממש בטענת העותרים שפועלה של העירייה והפתרונות שיושמו על ידה להרשאת קיום תפילת יום הכיפורים במרחב פתוח בהפרדה מגדרית שנערך ללא היתר לקיום אירוע במרחב הציבורי ומבלי שהיה סיפק בידי העירייה ליישם את הנוהל בכל עניין ולרבות איסור לקיומו בהפרדה מגדרית באמצעים פיזיים היא נורמה, פעולה המהווה איסור חדש, שננקטה בחוסר סמכות, באופן שרירותי הלוקה בחוסר סבירות קיצונית כטענת העותרים".

    כבר שנים ספורות שתפילת הנעילה שעורך ארגון "ראש יהודי" ברחוב דיזנגוף בסוף יום כיפור הפך לשם דבר, אלא שהשנה, על רקע מחאות השמאל, סירבו בעיריית תל אביב לאפשר את קיום האירוע בהפרדה.

    חיים גורן, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו בתגובה לדחיית העתירה והאיסור על תפילה יהודית ביום כיפור בעיר: "החלטה מאכזבת מאד של ביהמ"ש. אלפיים שנה נשמר חופש הדת של יהודים, ודווקא כיום – בתל אביב, העיר היהודית הראשונה נפגעה זכות בסיסית זו. למרות שמדובר בהחלטה רעה, אמשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים כדי להבטיח שתפילות יום הכיפורים בתל אביב יעברו בשלום ובבטחה, ובהתאם להלכה והמסורת היהודית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "מקום המשפט מקום הרשע"
      כך כבר קבע החכם מכל אדם
      שלמה המלך
      רק תפיסה סדומאית יכולה להטיל איסור הזוי של תפילה בהפרדה לכל יהודי ויהודיה אשר חשקה נפשם להביא את יהדותם לידי ביטוי מעשי ביום הקדוש
      והכל בארץ ישראל תחת השילטון ה"יהודים"…